بهترین کابل ماهواره کواکسیال کدام است؟

۳ بازديد


ما اغلب کابل های کواکسیال ماهواره را پشت تلویزیون می بینیم و از آنها برای دریافت تصاویر دیجیتال یا اتصال تلویزیون به آنتن برای دریافت سیگنال های آنالوگ استفاده می کنیم. کابل جدا از مصارف خانگی در سیستم های زیردریایی، دوربین مدار بسته، ارتباط بین شبکه های کامپیوتری و غیره نیز کاربرد دارد.
انواع مختلفی از کابل های کواکسیال بر اساس قطر، فرکانس و امپدانس وجود دارد (میزان مقاومتی که ایجاد می شود متناسب با اختلاف پتانسیل جریان است) اما به طور کلی می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد:
Thinnet: انعطاف پذیر و نرم و مناسب برای شبکه های کامپیوتری و سیستم های رادیویی.
Thicknet: گاهی اوقات کابل استاندارد اترنت نیز نامیده می شود. ضخیم ترین نوع این کابل ها می تواند سیگنال ها را تا 500 متر بدون تضعیف انتقال دهد. در بین کابل های کواکسیال مختلفی که در بازار وجود دارد، رایج ترین آنها کابل های RG59 و RG6 هستند. هر دو کابل عملکرد خوبی در انتقال تصویر دارند.
کابل RG6 قطر بزرگتری نسبت به RG59 دارد و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می دهد، اما به دلیل هزینه بالاتر، عموماً برای استفاده در منزل مقرون به صرفه تر است.
کابل های RG59 که در دوربین های مداربسته نیز استفاده می شود به دلیل قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول در مسافت های کوتاه بسیار رایج بوده و برای دریافت تصاویر ماهواره ای برای مصارف خانگی توصیه می شود.
کابل های تلویزیون ماهواره ای باید دارای کانکتورهای فشرده باشند تا از از دست دادن سیگنال در فرکانس های بالا و آب و هوای بد جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: کابل های نصب ثابت سبک

آیا کابل کواکسیال برای ماهواره مناسب است؟

کابل های کواکسیال به دلیل ساختار چندلایه ای که دارند، نویز فضای کابل را از بین می برند و به همین دلیل حتی در فواصل طولانی نیز دچار افت سیگنال نمی شوند. علاوه بر این، کابل های کواکسیال از داده های ارسالی در برابر سیگنال ها و اختلالات اضافی در طول مسیر محافظت می کنند.
هادی مرکزی در این کابل ها می تواند آهنی، روکش شده با مس یا حتی ترکیبی از آلیاژهای مختلف باشد، اما انواع مسی آن در انتقال داده ها بدون از دست دادن سیگنال و بدون نویز بسیار قابل اعتماد هستند.
به علاوه این کابل ها پهنای باند تا 300 مگاهرتز را پشتیبانی می کنند و هزینه نگهداری پایینی دارند و در سیستم های آنالوگ و دیجیتال قابل استفاده هستند.

اما علاوه بر تمام مزیت هایی که برای کابل های کواکسیال برشمردیم، این کابل ها معایبی نیز دارند.

بیشتر بخوانید: کابل nyy چیست؟

اثرات کابل کواکسیال بر روی ماهواره ها:

  1. هزینه نصب نسبتا بالا
    نصب از سیم پیچ خورده محکم تر است
    3- محدودیت فاصله
    4- نیاز شاخه ها به عناصر خاص
    با این حال، این کابل به دلیل انتقال داده ها در فرکانس های بالا (با امپدانس 50-75 اهم) به طور خاص در فرستنده ها و گیرنده ها، سیستم های کامپیوتری و پخش رادیو و تلویزیون استفاده می شود.
    نکات مهمی که برای انتخاب بهترین کابل کواکسی برای ماهواره ها باید بدانید.
    - امپدانس کابل تلویزیون 75 اهم است. برای دریافت تصاویر باکیفیت به کابلی سازگار با این امپدانس (ترجیحا همان 75 اهم) نیاز دارید.
    - کابل کواکسیال با قطر کمتر از 6 میلی متر، اگرچه سبک است و ساختار ساده ای دارد، اما برای انتقال تصاویر در فاصله کمتر از 5 متر بسیار مناسب است کابل های ضخیم تر، کیفیت تصویر را در فواصل طولانی حفظ می کنند (حتی بالای 15 متر)، اما قیمت نهایی نیز بالا است.
    - ضریب حفاظتی سیم ها یکی از عواملی است که کیفیت نهایی تصویر را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. توجه داشته باشید که این ضریب کمتر از 90 دسی بل نیست.
    - رشته های جعلی اغلب نمی توانند با متن رشته اصلی مطابقت داشته باشند.
    - کابل های کواکسیال که برای مصارف خانگی استفاده می شوند معمولاً منعطف هستند اما در صورت خم شدن، هیچ گونه چین و چروکی در سطح بیرونی آن ها وجود نخواهد داشت. اگر چین و چروک از بین نرود، ممکن است یک کابل تقلبی باشد.
    طول کابل یکی از عواملی است که بر تصویر دریافتی شما تأثیر می گذارد. تلویزیون ماهواره ای به طور کلی به فاصله کمتر از 5 متر نیاز دارد، اما اگر فاصله شما از این مقدار بیشتر شود، ممکن است بخواهید کابلی تهیه کنید که به دلیل سیگنال های رادیویی فضایی، اثرات آب و هوا و غیره عملکرد بهتری در فواصل طولانی داشته باشد. . این باعث از دست دادن سیگنال می شود.
    قابل درک است که کابل هایی مانند کابل های کواکسیال از همه هادی ها و هادی های مسی با تلفات کم استفاده می کنند. کابل ها به دلیل وجود سپر و مکانیسم های حفاظتی، محافظت از داده ها در برابر تمامی عوامل محیطی و انتقال تصاویر با کیفیت بالا، برای مسافت های طولانی مناسب هستند.
    در نهایت بسته به نیاز و نوع کاربرد خود، مطمئن شوید کابلی که انتخاب می کنید برای استفاده شما مناسب باشد تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید و همیشه تصویر خوبی بدون نویز و بدون افت سیگنال داشته باشید.

 

منبع : بهترین کابل آنتن ماهواره

 

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.